چرا کودک قطره کلوی کیدز مصرف کند؟

جدول محتوایی

برچسب‌ها
(درباره اختلال حرکتی بیشتر بدانیم) آتروفی اختلال تیک اختلال کم توجهی اختلال یادگیری بیش فعالی بیماری مغز و اعصاب بیماریهای متابولیک چیست؟ بیماری کیاری یا کیاری تالیف دکتر نرجس جعفری تشنج تگاتارد حبیبه نژاد بیگلری داروهای موثر بر سیستم اعصاب مرکزی داروی لاموتریژین چیست؟ در درمان تشنج هایی که به سایر دارو پاسخ نداده است استفاده می شود دومپریدون دکتر حبیبه نژاد بیگلری دکتر حبیبه نژاد بیگلریفوق تخصص مغز و اعصاب کودکان دکتر حبیبه نژاد بیگلری فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان ریتالین ریسپریدون سدیم وال پرات سندرم عصبی همراه با حرکات اضافی چیست سیمیوال فلج مغزی فنوباربیتال فوق تخصص مغز و اعصاب فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان فوق تخصص مغزو اعصاب کودکان فوق تخصص مغز و اعصای کودکان قرص رهاکین قرص پردنیزولون كاربامازپين لوتیراستام مموری پاور مننژیت مُهره‌شِکافیا اسپینا بیفیدا مکمل ها نوار مغز چیست دکتر حبیبه نژاد بیگلری فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان ویگاباترین پیراستام چکیده جامعی از کتاب تکامل نلسون کلوبازام یا سرسام

چرا کودک قطره کلوی کیدز مصرف کند؟

موارد مصرف

تامین نیاز روزانه و پیشگیری از بروز کمبود ویتامین های E,D,A و اسید چرب DHA در کودکان

مقدار و روش مصرف

به صوت خوراکی طبق تجویز پزشک و یا روزانه یک میلی لیتر

اثرات درمانی و فارماکولوژی

دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA) یک اسید چرب امگا-۳ غیراشباع بلندزنجیره است که نقش کلیدی در تکامل ساختار و عملکرد طبیعی اعصاب نوزادان دارد و تجمع آن به همراه سایر اسیدهای چرب در مغز باعث تسریع رشد و نمو بافت مغزی نوزاد می گردد. 

ویتامین A یک ویتامین محلول در چربی است که باعث بهبود قدرت بینایی، تشکیل رنگ دانه های بینایی (ردوپسین) و تبدیل نور به پیام عصبی می گردد. ویتامین D یک فاکتور مهم در حفظ سلامتی است که به جذب و مصرف کلسیم و فسفر و به رشد و حفظ استخوانها و دندانها کمک می کند. این ویتامین باعث تنظیم مناسب هموستازکلسیم و فسفر و مینرالیزه کردن استخوان می شود. ویتامین E  نیز یک ویتامین محلول در چربی است که از طریق واکنش با رادیکال های آزاد مانع آسیب اکسیداتیو آنها می شود.

عوارض جانبی:

مصرف این فرآورده معمولا عیچ عارضه جانبی نشان نمی دهد. به ندرت ممکن است حساسیت به ویتامین D در بعضی افراد وجود داشته باشد که در این صورت باید مصرف فرآورده قطع شود.

موارد احتیاط:

مسمومیت با ویتامین D، سندروم سوء جذب، حساسیت غیرطبیعی به ویتامین D و کاهش عملکرد کلیوی از مصرف این فرآورده خودداری نمایید.

در حین مصرف این فرآورده بایستی مصرف غذاهای غنی شده، مکمل های رژیمی و دیگر داروهایی که همزمان تجویز می شوند، از نظر میزان ویتامینهای E,D,A ارزیابی گردند که باعث مسمومیت ویتامینی نشوند.

در صورت ابتلا به بیماری های کبدی، کلیوی یا قلبی، هایپرپاراتیروئیدیسم، مشکلات انعقادی، مصرف داروهای شیمی درمانی و یا تصمیم به انجام عمل جراحی ، در خصوص مصرف این فرآورده با پزشک یا داروساز مشورت نمایید.

فرآورده را طبق دستور پزشک یا مقادیر توصیه شده مصرف نموده و از مصرف مقادیر بیش از حد مجاز خودداری نمایید.

تحریریه وب سایت

تب و تشنج در کودکان
درباره مغز چه سوالاتی دارید؟
درباره مغزمان بیشتر بدانیم
بپرسید
مغزمان را بیشتر بشناسیم

دیدگاه خود را بنویسید

ایمیل شما به دیگر کاربران نمایش داده نمی شود