میگرن: انواع و فاکتور‌های موثر بر آن در اطفال

جدول محتوایی

برچسب‌ها
(درباره اختلال حرکتی بیشتر بدانیم) آتروفی اختلال تیک اختلال کم توجهی اختلال یادگیری بیش فعالی بیماری مغز و اعصاب بیماریهای متابولیک چیست؟ بیماری کیاری یا کیاری تالیف دکتر نرجس جعفری تشنج تگاتارد حبیبه نژاد بیگلری داروهای موثر بر سیستم اعصاب مرکزی داروی لاموتریژین چیست؟ در درمان تشنج هایی که به سایر دارو پاسخ نداده است استفاده می شود دومپریدون دکتر حبیبه نژاد بیگلری دکتر حبیبه نژاد بیگلریفوق تخصص مغز و اعصاب کودکان دکتر حبیبه نژاد بیگلری فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان ریتالین ریسپریدون سدیم وال پرات سندرم عصبی همراه با حرکات اضافی چیست سیمیوال فلج مغزی فنوباربیتال فوق تخصص مغز و اعصاب فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان فوق تخصص مغزو اعصاب کودکان فوق تخصص مغز و اعصای کودکان قرص رهاکین قرص پردنیزولون كاربامازپين لوتیراستام مموری پاور مننژیت مُهره‌شِکافیا اسپینا بیفیدا مکمل ها نوار مغز چیست دکتر حبیبه نژاد بیگلری فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان ویگاباترین پیراستام چکیده جامعی از کتاب تکامل نلسون کلوبازام یا سرسام

میگرن(Migraine) با شیوع ۹.۲درصدی در یک نمونه ۳۶۰۰۰ نفری از اطفال در اروپا(۵.۲درصدِ پسران و ۹.۱درصدِ دختران)، یک مسئله شایع در کودکان است. در این مطالعه بر آن شدیم تا اپیدمیولوژی میگرن در اطفال و فاکتور‌های فعال کننده آن را بررسی نماییم.

۲۲۸ کودک کودک با حداکثر ۱۲ سال سن که از کرایتریای ICHD-II میگرن اطفال برخوردار بودند وارد مطالعه شدند. پس از بررسی‌ها بدین نتیجه رسیدیم که این بیماری به صورت کلی در پسرها شایع تر بوده و اوج بروز آن در بازه سنی ۸ تا ۱۲ سال بود. البته پس از بلوغ شیوع این بیماری در دخترها بیشتر بود. همچنین، نمونه آماری ما در ماه بین ۳ تا ۵ حمله را تجربه می‌نمودند که درد در آن‌ها ماهیتی فشارنده، خنجری یا مبهم داشت. ضمنا ۷۰ درصد از این افراد از دردی دو طرفه شکایت داشتند.

لازم به ذکر است که شایع‌ترین فاکتور‌های فعال‌کننده استرس، سر و صدا، بی‌خوابی، گرسنگی و نور و شایع‌ترین فاکتور‌های تسکین دهنده خواب، داروهای ضد درد، سکوت، تاریکی و مصرف غذا بودند.

لینک مقاله

تب و تشنج در کودکان
درباره مغز چه سوالاتی دارید؟
درباره مغزمان بیشتر بدانیم
بپرسید
مغزمان را بیشتر بشناسیم

دیدگاه خود را بنویسید

ایمیل شما به دیگر کاربران نمایش داده نمی شود