ریسپریدون

داروی ریسپریدون چیست؟

جدول محتوایی

برچسب‌ها
(درباره اختلال حرکتی بیشتر بدانیم) آتروفی اختلال تیک اختلال کم توجهی اختلال یادگیری بیش فعالی بیماری مغز و اعصاب بیماریهای متابولیک چیست؟ بیماری کیاری یا کیاری تالیف دکتر نرجس جعفری تشنج تگاتارد حبیبه نژاد بیگلری داروهای موثر بر سیستم اعصاب مرکزی داروی لاموتریژین چیست؟ در درمان تشنج هایی که به سایر دارو پاسخ نداده است استفاده می شود دومپریدون دکتر حبیبه نژاد بیگلری دکتر حبیبه نژاد بیگلریفوق تخصص مغز و اعصاب کودکان دکتر حبیبه نژاد بیگلری فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان ریتالین ریسپریدون سدیم وال پرات سندرم عصبی همراه با حرکات اضافی چیست سیمیوال فلج مغزی فنوباربیتال فوق تخصص مغز و اعصاب فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان فوق تخصص مغزو اعصاب کودکان فوق تخصص مغز و اعصای کودکان قرص رهاکین قرص پردنیزولون كاربامازپين لوتیراستام مموری پاور مننژیت مُهره‌شِکافیا اسپینا بیفیدا مکمل ها نوار مغز چیست دکتر حبیبه نژاد بیگلری فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان ویگاباترین پیراستام چکیده جامعی از کتاب تکامل نلسون کلوبازام یا سرسام

داروی ریسپریدون چیست؟

داروی ریسپریدون چیست و چه کاربردی دارد؟

داروی ریسپریدون برای درمان برخی از اختلالات روحی روانی مانند اسکیزوفرنی، اختلال دوقطبی و تحریک پذیری ناشی از اختلال اوتیستیک استفاده می‌شود. ریسپریدون به دسته داروهای ضد روان پریشی آتیپیکال تعلق دارد.

نحوه مصرف داروی ریسپریدون و دوز مصرفی آن:

داروی ریسپریدون به صورت شربت یا قرص موجود است. دارو را به طور مرتب به کودک بدهید تا یک سطح ثابت در جریان خون باقی بماند. این دارو را دقیقاً طبق تجویز پزشک مصرف کنید.
کودک شما هنگام مصرف هر دارویی ریسپریدون باید از خواب بیدار شود و هشیار باشد. هنگام مصرف دارو ریسپریدون دستورالعملهای زیر را دنبال کنید:
در صورت استفاده از شربت، مقدار تجویز شده را در قطره چکان دارو یا سرنگ خوراکی بکشید. مقدار بسیار کمی از دارو را در دهان فرزندتان بریزید و قبل از دادن بقیه ی دارو ریسپریدون اجازه دهید که کودک بخوبی آن را قورت دهد.
برای کودکانی که نمی توانند قرص ها را بخورند به نکات زیر توجه کنید:
قرص را در داخل یک پلاستیک خرد کنید.
پودر را با مقدار بسیار کمی (حدود ۱ قاشق چایخوری) مواد غذایی نرم مانند سیب، شربت شکلات، بستنی، ژله یا ماست مخلوط کنید. اطمینان حاصل کنید که کودک شما تمام مخلوط را مصرف می کند.
اگر از قرص های مکیدنی استفاده می کنید، از دستان خشک برای برداشتن دارو استفاده کنید تا از حل شدن آن جلوگیری شود. دارو را روی زبان کودک خود بگذارید و بگذارید حل شود. به آب نیازی نیست.

اثرات جانبی داروی ریسپریدون

رایج ترین عوارض مصرف داروی ریسپریدون شامل خواب آلودگی، یبوست، خستگی و افزایش وزن است. خواب آلودگی بعضی اوقات یک عارضه خوب است، زیرا بسیاری از بچه هایی که ریسپریدون مصرف می کنند خوب نمی خوابند و این باعث می شود مشکلات رفتاری آنها در طول روز تشدید شود.

ریسپریدون 2

سعی کنید هر روز تقریباً در یک زمان مشخص داروهایتان را مصرف کنید تا از فراموش شدن آنها جلوگیری شود.
اگر مطمئن نیستید که دارو موثر است یا نه، با پزشک خود تماس بگیرید اما در عین حال طبق روال گذشته دارو را مصرف کنید. دوزهای اضافی به کودک ندهید، زیرا ممکن است ضرر داشته باشد.
این دارو را فقط به بیمار بدهید. هرگز آن را به شخص دیگری ندهید زیرا این امر می تواند آسیب زا باشد. حتی اگر به نظر می رسد وضعیت و علایم آنها یکسان است از اینکار اجتناب کنید.

 

تب و تشنج در کودکان
درباره مغز چه سوالاتی دارید؟
درباره مغزمان بیشتر بدانیم
بپرسید
مغزمان را بیشتر بشناسیم

دیدگاه خود را بنویسید

ایمیل شما به دیگر کاربران نمایش داده نمی شود