میگرن و رابطه آن با EEG غیر طبیعی

جدول محتوایی

برچسب‌ها
(درباره اختلال حرکتی بیشتر بدانیم) آتروفی اختلال تیک اختلال کم توجهی اختلال یادگیری بیش فعالی بیماری مغز و اعصاب بیماریهای متابولیک چیست؟ بیماری کیاری یا کیاری تالیف دکتر نرجس جعفری تشنج تگاتارد حبیبه نژاد بیگلری داروهای موثر بر سیستم اعصاب مرکزی داروی لاموتریژین چیست؟ در درمان تشنج هایی که به سایر دارو پاسخ نداده است استفاده می شود دومپریدون دکتر حبیبه نژاد بیگلری دکتر حبیبه نژاد بیگلریفوق تخصص مغز و اعصاب کودکان دکتر حبیبه نژاد بیگلری فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان ریتالین ریسپریدون سدیم وال پرات سندرم عصبی همراه با حرکات اضافی چیست سیمیوال فلج مغزی فنوباربیتال فوق تخصص مغز و اعصاب فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان فوق تخصص مغزو اعصاب کودکان فوق تخصص مغز و اعصای کودکان قرص رهاکین قرص پردنیزولون كاربامازپين لوتیراستام مموری پاور مننژیت مُهره‌شِکافیا اسپینا بیفیدا مکمل ها نوار مغز چیست دکتر حبیبه نژاد بیگلری فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان ویگاباترین پیراستام چکیده جامعی از کتاب تکامل نلسون کلوبازام یا سرسام

میگرن(Migraine) یک بیماری ناتوان کننده است که تاثیر بسزایی در کیفیت زندگی فرد دارد. گفته می‌شود که در نوار مغز(EEG) سردرد میگرنی همچون یک تشنج می‌تواند تظاهر پیدا کند و این مسئله یک یافته شایع در کودکان است. در این مطالعه بر آن شدیم تا میزان ارتباط یافته‌های غیرطبیعی در EEG و بروز سردرد میگرنی را بررسی نماییم.

مجموعا ۲۲۸ کودک از نقاط مختلف کشور وارد مطالعه ما شدند. پس از بررسی‌های اولیه از جهت علائم و نشانه‌ها، از پاراکلینیک جهت تکمیل داده‌ها بهره برده شد.

نتایج مطالعه حاکی از آن بود که بین میگرن و یافته‌های غیرطبیعی در EEG رابطه قابل توجهی(۲۰ درصد حضور یافته غیر طبیعی در افراد با میگرن) وجود دارد. همچنین، نوع اورا(Aura) با نوع یافته در EEG رابطه داشت. سن کودک نیز از دیگر فاکتورهایی بود که با نوع میگرن ارتباط داشت.

لینک مقاله

تب و تشنج در کودکان
درباره مغز چه سوالاتی دارید؟
درباره مغزمان بیشتر بدانیم
بپرسید
مغزمان را بیشتر بشناسیم

دیدگاه خود را بنویسید

ایمیل شما به دیگر کاربران نمایش داده نمی شود