داروی لورازپام چیست؟

جدول محتوایی

برچسب‌ها
آریپیپرازول چیست؟ اختلالات ژنتیکی به نام لوکودیستروفی اسپاستیسیتی، پاراپلژی، بیماری نرون حرکتی افسردگی سایکوتیک انوکساپارین چیست؟ دکتر حبیبه نژاد بیگلری بیماری HSP بیماری خود ایمنی بیماری میتوکندریال بیماریهای متابولیک چیست؟ بیماری پارکینسون بیماری کاناوان چیست؟ تری هگزیفنیدیل - آرتان تشنج حبیبه نژاد بیگلری داروهای ضد صرع داروهای موثر بر سیستم اعصاب مرکزی داروی توپیرامات چیست؟ داروی زیپکس چیست داروی ضد زوال عقل دکتر حبیبه نژاد بیگلری داروی نیترازپام چیست؟ درباره داروی لاکوزامید درباره داروی یونی ماید درباره منیزیم در درمان تشنج هایی که به سایر دارو پاسخ نداده است استفاده می شود درمان دمانس واسکولار دستور عمل اجرایی و ابزار غربالگری تکامل دونپزیل دکتر حبیبه نژاد بیگلری دکتر حبیبه نژاد بیگلری فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان دکتر حبیبه نژاد بیگلریفوق تخصص مغز و اعصاب کودکان رقیق کننده خون شبیه هپارین سیبلیوم فوق تخصص مغز و اعصاب فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان فوق تخصص مغزو اعصاب کودکان فوق تخصص مغز و اعصای کودکان قرص رهاکین قرص ملاتونین چیست؟ لاکوزامید چیست؟درباره داروی لاکسا لوتیراستام لوپوس اریتماتوز نوار مغز چیست دکتر حبیبه نژاد بیگلری فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان ویروس‌های هرپس سیمپلکس ویگاباترین کمک به درمان حمله های میگرن

داروی لورازپام چیست؟

از داروهای تجویزی متعلق به گروه دارویی بنزودیازپین ها می باشد که اثر آرام بخشی داشته و با تاثیر روی مغز و اعصاب (سیستم عصبی مرکزی) و تقویت اثر یک ماده شیمیایی طبیعی خاص در بدن به نام گاما آمینوبوتیریک اسید عمل می کند.

لورازپام یک دارو است که برای درمان اختلال اضطراب تجویز می‌گردد. همچنین این دارو برای صرع و رفع تهوع ناشی از شیمی درمانی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دارو به طور مستقیم بر سیستم عصبی مرکزی اثر می‌گذارد و باعث ایجاد احساس آرامش در بیماران می‌شود.

این دارو به صورت تزریقی و خوراکی در بازار دارویی کشور موجود است. فروش این دارو بدون نسخه پزشک غیرقانونی است.

به این موضوع توجه داشته باشید که پیروی از سبک زندگی سالم و کنترل استرس نقش بسیار مهمی در اثربخشی این بیماری دارد.

عوارض جانبی بخشی از هویت هر دارویی است. وقتی پزشک دارویی را برای شما تجویز می‌کند، بی‌شک اثرات آن دارو بیشتر از عوارض جانبی آن است. عوارض جانبی این دارو به شرح زیرند:

خواب آلودگی

سرگیجه

عدم تعادل

سردرد

تهوع

تاری دید

کاهش میل جنسی

یبوست

تغییر در اشتها

سوزش معده

اختلال در صحبت کردن

ضعف غیرعادی بدن

گاهی ممکن است عوارض بسیار نادی مانند توهم، میل به خودکشی و افسردگی در این شرایط پیش بیاید. از علائم نادر دیگر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

زرد شدن رنگ پوست و چشم

تنفس آهسته

اگر این دارو بر تنفس بیمار اثر گذاشت و یا سبب بروز واکنشهای آلرژیک گردید، سریعا با بخش فوریتهای پزشکی بیمارستان تماس حاصل فرمائید.

نحوه مصرف لورازپام

نحوه مصرف این دارو به شرایط جسمانی بیماری بستگی دارد و پزشک بهترین کسی است که در این مورد می‌تواند به بیمار مشاوره دهد. نحوه مصرف این دارو به طور کلی به شرح زیر است:

برای درمان اضطراب

بزرگسالان: ۲ تا ۶ میلیگرم به صورت خوراکی در طول روز. حداکثر مقدار مجاز برای مصرف این دارو در طول روز ۱۰ میلیگرم است

برای درمان صرع

بزرگسالان: ابتدا ۴ میلیگرم به صورت تزریقی ۲ تا ۵ دقیقه. در صورت بازگشت مجدد تشنج پس از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه همین مقدار تکرار شود. دوز کلی قابل تزریق در ۲۴ ساعت ۸ میلیگرم است.

کودکان و نوزادان: مقدار اولیه ۰۵/۰ تا ۱/۰ میلیگرم بر کیلوگرم به صورت تزریقی ۲ تا ۵ دقیقه. در صورت نیاز پس از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه ۰۵/۰ میلیگرم بر کیلوگرم دوباره تزریق شود.

برای درمان تهوع ناشی از شیمی درمان

بزرگسالان: ۱ تا ۲ میلیگرم به صورت خوراکی به همراه دگزامتازون قبل از شیمی درمان

کودکان: ۰۴/۰ تا ۰۸/۰ میلیگرم به صورت تزریقی هر ۶ ساعت یکبار

به این موضوع توجه داشته باشید که این دارو به شدت اعتیادآور است و نباید هرگز بیشتر از دوز تجویز شده مصرف گردد. همچنین این دارو تنها برای استفاده کوتاه مدت است.

هرگز مصرف این دارو را خودسرانه قطع نکنید، زیرا سبب بروز علائم ناخوشایندی مانند تشنج می‌شود.

تب و تشنج در کودکان
درباره مغز چه سوالاتی دارید؟
درباره مغزمان بیشتر بدانیم
بپرسید
مغزمان را بیشتر بشناسیم

دیدگاه خود را بنویسید

ایمیل شما به دیگر کاربران نمایش داده نمی شود