بیماری نیستاگموس چیست؟

اختلال نیستاگموس چیست؟

جدول محتوایی

برچسب‌ها
آریپیپرازول چیست؟ اختلالات ژنتیکی به نام لوکودیستروفی اسپاستیسیتی، پاراپلژی، بیماری نرون حرکتی افسردگی سایکوتیک انوکساپارین چیست؟ دکتر حبیبه نژاد بیگلری بیماری HSP بیماری خود ایمنی بیماری میتوکندریال بیماریهای متابولیک چیست؟ بیماری پارکینسون بیماری کاناوان چیست؟ تری هگزیفنیدیل - آرتان تشنج حبیبه نژاد بیگلری داروهای ضد صرع داروهای موثر بر سیستم اعصاب مرکزی داروی توپیرامات چیست؟ داروی زیپکس چیست داروی ضد زوال عقل دکتر حبیبه نژاد بیگلری داروی نیترازپام چیست؟ درباره داروی لاکوزامید درباره داروی یونی ماید درباره منیزیم در درمان تشنج هایی که به سایر دارو پاسخ نداده است استفاده می شود درمان دمانس واسکولار دستور عمل اجرایی و ابزار غربالگری تکامل دونپزیل دکتر حبیبه نژاد بیگلری دکتر حبیبه نژاد بیگلری فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان دکتر حبیبه نژاد بیگلریفوق تخصص مغز و اعصاب کودکان رقیق کننده خون شبیه هپارین سیبلیوم فوق تخصص مغز و اعصاب فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان فوق تخصص مغزو اعصاب کودکان فوق تخصص مغز و اعصای کودکان قرص رهاکین قرص ملاتونین چیست؟ لاکوزامید چیست؟درباره داروی لاکسا لوتیراستام لوپوس اریتماتوز نوار مغز چیست دکتر حبیبه نژاد بیگلری فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان ویروس‌های هرپس سیمپلکس ویگاباترین کمک به درمان حمله های میگرن

اختلال

اختلال نیستاگموس چیست؟

نیستاگموس حرکت سریع ، ناگهانی و غیر ارادی چشم هاست که این حرکات می تواند افقی عمودی و یا دوار باشد. علاوه بر این حرکات، نشانه های دیگری دارد که عبارتند از: حساسیت به نور، سرگیجه، مشکل دید در تاریکی،مشکلات بینایی، دائما چرخاندن سر یا نگه داشتن سر در موقعیت کج.
نیستاگموس ممکن است به صورت تنها یک علامت یا همراهی با علائم دیگر بالینی در فرد بیمار دیده شود. مثلا در بیماری پوستی – چشمی آلبینیسم, نیستاگموس نیز دیده می شود.
علل نیستاگموس:
این بیماری می تواند به طور موقت رخ دهد، که علت اصلی آن مصرف برخی داروهای خاص مانند داروهای ضد تشنج یا آرام بخش و یا مصرف مواد مخدر و الکل است.
نیستاگموس همچنین می تواند به علت یک تصادف رانندگی، اختلالات گوش داخلی مانند لارژنینت یا بیماری منیر، ضربه های مغزی و یا کمبود تیامین یا ویتامین B۱۲ باشد.
در برخی موارد علت نیستاگموس می تواند ژنتیکی باشد که نحوه توارث متفاوت نظیر وابسته به جنس یا اتوزوم غالب می باشد. درصورتی که در خانواده فردی با سابقه ابتلا به بیماری نیستاگموس وجود دارد باید حتما مشاوره ژنتیک انجام دهند و در صورت لزوم بررسی ژنتیکی قبل از بارداری توصیه می شود.
از جمله ژنهای درگیر در این بیماری میتوان به NYS۷ ، NYS۲ ، NYS۳ ، NYS۵ ، NYS۴ اشاره کرد.

توضیحات بیشتر درباره:

بیماری نیستاگموس چیست؟ انواع بیماری نیستاگموس چه می باشد؟ حرکات چشم در این بیماری چگونه صورت می پذیرد؟ شایع‌ ترین انواع بیماری نیستاگموس کدام ؟ اگر این سوال ها جزو سوال های پیش آمده برای شما باشد نیز در ادامه این مقاله با ما همراه باشید که می خواهیم جواب این سوال ها را مورد بررسی قرار دهیم.

بیماری نیستاگموس چیست؟

شاید برای شما هم تاکنون پیش آمده که نام بیماری نیستاگموس را شنیده باشید و پرسیده باشید بیماری نیستاگموس چیست؟ توجه داشته باشید به طور کلی این بیماری مرتبط با چشم است و عملا به حرکت ناگهانی و غیر ارادی چشم ها دودوئک یا نیستاگموس گفته می شود. به طور کلی می‌توان گفت که این امر به دلیل نگاه به سمت ویژه‌ تشدید می‌شود و در بسیاری از موارد دو چشم را گرفتار می کند. توجه داشته باشید که این بیماری غیر ارادی و سریع چشم ها ممکن است به صورت افقی یا عمودی یا چرخشی و یا ترکیبی از آنها باشد که در بعضی مواقع ممکن است این بیماری باعث مشکلات بینایی شود. در این بین از مهمترین علت های ابتلا به این بیماری می توان به ضعیف بودن کنترل مغزی حرکت های چشم اشاره کرد که منجر به ناتوانی در نگاه کردن ثابت می شود. همچنین به ندرت نیز دیده می شود که این بیماری به علت تومورهای مغزی و اختلالات عصبی شدید رخ می دهد.

انواع حالات در بیماری نیستاگموس چیست؟

آیا می خواهید بدانید که انواع حالات در بیماری نیستاگموس چیست؟ توجه داشته باشید که به طور کلی نیستاگموس به دو روش دسته بندی می شود که نوع اول آن بر اثرات جهش چشم که به صورت عرضی، عمودی، چرخشی یا آونگی حرکت می‌کند دسته بندی می شود. همچنین مهمترین مواردی که باعث بروز بیماری نیستاگموس شده است، موجب می‌شود که دو دسته دودوئک به وجود بیاید. مثلا فیزیولوژیکی که دسته اول است با تحریکات خاصی ایجاد شده است. نوع دوم این بیماری که پاتولوژیک نام دارد با ایجاد اختلالات دستگاه تعادلی مرکزی و با مصرف الکل ها و برخی داروها که موجب آسیب به رگ های مغزی و مشکلات مادرزادی می شود که در نهایت بیماری نیستاگموس در فرد بروز می کند.

هیات تحریریه وب سایت

تب و تشنج در کودکان
درباره مغز چه سوالاتی دارید؟
درباره مغزمان بیشتر بدانیم
بپرسید
مغزمان را بیشتر بشناسیم

دیدگاه خود را بنویسید

ایمیل شما به دیگر کاربران نمایش داده نمی شود